Thursday, 15 May 2014

Jurnal BM (3 Mei 2014)

Assalamualaikum  :D

Hari ni Sabtu! Sabtu bermakna cuti! Kokurikulum pun tak ada!

Malam sebelum tu, saya tengok movie ramai-ramai di bilik Aizu, Tidur pun dalam pukul 2 pagi. Mursyid dan Syed tidur kat bilik saya, lagipun roomate saya balik, disebabkan hal-hal tertentu. Pagi ni, saya bangun dalam pukul 6.50, Solat Subuh. Lepastu, saya tidur balik. Bila saya sedar je, tengok jam dah pukul 10.15. Bukan selalu tak ada koko ni. Manfaatkanlah sebaiknya. Saya abaikan assignments, saya terus pergi Dewan Serbaguna, main ping-pong. Assignments, letak tepi.

Petang tu pula, saya, Mursyid, Aqil, Izzudin, Kamal tengok movie di bilik saya. Kitorang tengok The Hangover and Hangover part II. Sumpah lawak. Hahaha.

Sebelum saya akhiri jurnal saya buat kali ni, saya nak kongsikan sebuah cerita (sebenarnya saya nak panjangkan jurnal saya je). moga bermanfaat.. Ada sebuah riwayat mengatakan ada seorang lelaki tua berjalan di tepi sungai, Tiba-tiba dia ternampak seorang anak kecil menangis sambil mengambil wudhu'. Dia bertanya "Mengapa kamu menangis?". Si anak kecil itu berkata, "Pak cik, saya ada terbaca sebuah ayat Al-Quran yang bermaksud 'Wahai orang-orang yang beriman, jagalah olehmu sekalian akan dirimu'. Saya takut sekiranya saya akan dimasukkan ke dalam api neraka". Pak cik itu berkata, "Kamu jangan risau, kamu masih kecil dan masih terpelihara". Balas anak kecil itu, "Tidakkah pak cik lihat, kalau orang menyalakan api, mereka akan meletakkan ranting-ranting kecil terlebih dahulu sebelum meletakkan yang besar, dan tentulah yang kecil ini akan dibakar dahulu sebelum yang dewasa".  Sedangkan seorang anak kecil begitu takut dengan azab neraka, tetapi kita? Tepuk dada tanya diri. Hehe..

Itu sahaja untuk hari ini. Harap terhibur! Selamat Malam :)

No comments:

Post a Comment