Thursday, 15 May 2014

Jurnal BM (1 Mei 2014)

:: Assalamualaikum ::

Hari ni dah masuk 1 Mei dan 1 Rejab. Mudah-mudahan Allah panjangkan umur kita InshaaAllah kita sempat menjalani bulan Ramadhan lagi sekali. Kerana apa? Cerita ni saya dengar dari senior saya. Ada seorang hamba Allah yang sangat alim dan seorang lagi, tetapi biasa-biasa je, tidaklah sealim yang lagi seorang. Kerana takdir Tuhan, si alim itu meninggal, tetapi yang seorang lagi masih hidup. Tetapi pada tahun hadapannya dia juga meninggal. Tapi Allah meletakkan dia lebih tinggi darjatnya daripada si alim tersebut. Sebab.. hamba Allah yang biasa-biasa ni sempat menjalani satu lagi bulan Ramadhan jika nak dibandingkan dengan si alim. Nampak tak betapa besarnya kebaikan bulan Ramadhan? Oleh itu, banyak-banyaklah kita berdoa ya.

Macam yang saya dah bagitau semalam, hari ni ada EXPLORACE!  Saya kumpulan sembilan. Kami dah rancang pada malam sebelumnya, yang kami akan pakai baju warna hijau. Demi menjaga tanggungjawab sebagai ahli kumpulan, saya tidur lambat disebabkan untuk cari baju warna hijau (abaikan). Di setiap checkpoint, banyak aktiviti yang kami lakukan bersama. Ada kena buat magic, makan telur tak masak, main Flappy Bird pun ada. Setelah setengah hari keletihan, kami, kumpulan 9, telah dinobatkan sebagai juara Explorace peringkat Permata Pintar 2014!

Petang tu, saya tertidur sampai jam 3 petang. Penat! Patutnya malam tu tak ada prep. Tapi tiba-tiba lepas solat Isya', Abang Abul (exco akademik) kata prep akan dijalankan.  :'(

                                           
                                           



Itu je untuk hari ini, terima kasih kerana sudi membaca jurnmal harian saya yang bosan ni, dan jangan lupa banyakkan amal ibadah sempena Bulan Rejab ni, Selamat Malam!

No comments:

Post a Comment